머글 모바일 서비스 이용 약관
(Muggle Mobile Service Terms of use)

Korean

본 약관은 “머글 모바일 서비스(머글)” 의 권리와 의무에 의해 관리되고 해석됩니다.
그리고 “회사”와 “회원간의 책임과 의무, 기타 필요한 사항을 제공합니다.

제 1 장 총 칙
제 1 조 (용어의 정의)
이 약관에서 사용되는 용어의 정의는 아래와 같습니다.
가.	‘서비스’라 함은 회사가 제공하는 서비스로서, ‘머글’ 회원 정보를 이용해 ‘모바일 기기’에서 ‘컨텐츠(게임 아이템 또는 게임 머니 구매 등)’를 
이용할 수 있도록 제공하는 개별 또는 일체의 서비스를 의미합니다.
나.	“게임 이용자”이라 함은 서비스 이용을 위하여 본 약관에 동의함으로써 ‘머글’ 계정을 통하여 회사가 운영하는 서비스에 접속하여 회사와 서비스 
이용계약을 체결한 자를 의미합니다.
다.	“계정”이라 함은 게임이용자 별명을 포함한 일반정보, 게임정보 등을 관리하는 계정을 의미합니다.
라.	“비밀번호(암호)”라 함은 게임이용자 별명에 대한 게임 이용자의 권익보호를 위하여 게임 이용자가 선정한 문자와 숫자의 조합을 말합니다.
마.	“In-App 결제(In-App Purchase)”란 ‘머글’ 앱 내에서 캐시 및 게임머니 등을 구매하기 위한 결제 행위를 말합니다.
바.	“오픈 마켓”이란 이용자가 헌팅걸즈 앱 내에서 “In-App 결제(In-App Purchase)” 를 지칭합니다. 오픈 마켓 사업자”란 오픈 마켓을 운영하는 사업자의 
플레이스토어(Play Store)-구글(Google Inc.)등을 말합니다.
사.	“탈퇴”라 함은 게임이용자가 게임 이용계약을 해지하는 것을 말합니다.
아.	‘캐시’라 함은 모바일 서비스 이용 시, ‘머글’에서 제공하는 서비스 중 일부 유료 서비스를 구입하거나 이용할 수 있도록 만들어진 사이버머니를 
지칭합니다.

제 2 조 (약관의 효력 및 변경)
가.	이 약관은 모든 ‘머글’ 앱에 적용됩니다.
나.	. 이 약관은 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률, 콘텐츠산업 진흥법, 약관의 규제에 관한 법률 등 관련 법령의 제/개정, 시스템 변경 등에 
따라 필요한 경우 관련 법령을 위반하지 않는 범위 내에서 수시로 변경될 수 있습니다.
다.	‘머글’은 이 약관이 변경되는 경우, 변경된 약관의 적용일자 및 변경사유를 최소한 그 적용일자 7일(이용자에게 불리하거나 중대한 사항의 변경은 30일) 
이전부터 적용일자 전일까지 ‘머글’ 앱 또는 모바일 홈페이지를 통하여 공지합니다. 
라.	‘머글’은 변경된 약관을 공지하면서 일정한 동의 기간 내에 거절의 의사를 표시하지 않으면 변경된 약관에 동의한 것으로 간주한다는 내용을 
표시한 경우, 이용자가 이에 따른 거절의 의사를 표시하지 않으면 변경된 약관에 동의한 것으로 간주합니다. 

제 3 조 (약관 외 준칙)
가.	이 약관에 명시되지 아니한 사항과 이 약관의 해석에 관해서는 서비스 별 약관의 취지, 전기통신기본법, 전기통신사업법, 정보통신망 이용촉진 및
 정보보호 등에 관한 법률, 청소년보호법, 콘텐츠 산업진흥법, 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률, 약관의 규제에 관한 법률, 
지식경제부장관(전 정보통신부장관)이 정하는 디지털 콘텐츠 이용자보호지침, 기타 대한민국의 관련 법령 규정에 따릅니다.
나.	유료 서비스 이용자의 경우에는 캐시 정책 등 기타 ‘머글’에서 정하는 정책에 의거해 권리 및 의무를 보장 또는 제한 받을 수 있습니다. 

제 2 장 이용계약의 체결
제 4 조 (서비스 이용 계약의 성립)
가.	게임이용자는 이용신청을 하기 위하여는 ‘머글’에 가입하여야 하며, ‘머글’ 회원 가입에 대한 기본 사항은 ‘머글’ 규정에 따릅니다.
나.	게임이용자는 ‘e-mail’,‘프로필 사진’등 서비스 제공에 필요한 개인정보 제공 및 이용에 동의하여야 합니다.
다.	이용계약은 게임 이용자가 이용신청 당시 앱 내 ‘동의함’ 버튼을 누름으로써 이 약관에 동의하는 것으로 간주됩니다. 

제 5 조 (서비스 이용)
가.	게임이용자는 각 오픈마켓의 약관 및 정책에 따라 ‘머글’ 앱을 다운로드 받아 이용할 수 있습니다. 
게임이용자와 각 오픈마켓사업자 간의 거래 또는 분쟁 등에 대하여는 각 오픈마켓사업자의 약관 정책이 적용되며, ‘머글’은 게임이용자와 각 오픈마켓 간의 거래 
또는 분쟁에 개입하지 않으며 이용자의 오픈마켓 이용과 관련하여 어떠한 책임도 부담하지 않습니다.
나.	게임이용자가 각 오픈마켓에서 ‘머글’ 앱을 다운로드 받아 설치한 후 이 약관에 동의하는 경우, 게임이용자와 ‘머글’ 간에 이 약관에 따른 
이용계약이 체결됩니다. 
단, ‘머글’의 기술적, 사업적, 법적 문제로 인하여 ‘머글’ 앱 이용이 제한될 수도 있습니다.
다.	특별한 사유가 없는 한 ‘머글’ 앱을 다운로드 받은 단말기의 명의자가 이 약관에 따른 ‘머글’ 앱 이용계약의 당사자로 간주됩니다.
라.	게임이용자는 각 오픈마켓에 표시•공지되어 있는 안내 사항, ‘머글’ 앱의 이용을 위한 기술적 사항, 가격, 주의사항 등을 주의 깊게 살펴 보신 후
 ‘머글’ 앱을 다운로드 받아야 합니다.
마.	게임 이용자로 가입하여 본 서비스를 이용하고자 하는 고객은 ‘머글’ 계정을 소유하고 있어야 하며, 회사가 제공한 이용약관, 개인정보 취급방침에 
대해 동의함으로써 이용이 가능합니다.
바.	In-App 결제
-	‘머글’ 앱은 In-App 캐시 아이템 구매를 위한 In-App 결제 기능을 포함하고 있습니다.
-	게임이용자는 단말기의 비밀번호 설정 기능, 오픈마켓에서 제공하는 비밀번호 설정 기능 등을 이용하여 제3자의 In-App결제를 방지하여야 하며, 
‘머글’은 이를 위하여 방송통신위원회 권고 및 “오픈마켓 모바일콘텐츠 결제 가이드라인”에 따라 오픈마켓이 제공하는 인증절차 등이 적용된 In-App 결제를 
위한 모듈, 라이브러리 등을 ‘머글’ 앱에 적용합니다.
-	캐시 아이템의 구매 또는 사용내역에 대해 고객센터 1:1(e-mail) 문의로 확인 가능합니다. 

제 6 조 (테스트 목적의 서비스)
가.	‘머글’은 새로운 서비스를 정식으로 상용화하기 전, 게임이용자들을 대상으로 테스트 목적의 베타 서비스를 일정 기간 동안 진행할 수 있습니다. 
각각의 경우 테스트 대상과 기간 및 이에 관련된 내용은 해당 게임의 공지사항을 통해 별도로 공지합니다.
나.	베타 서비스는 상용 서비스가 아니라 안정성 등의 개발 상태를 확인하는 과정입니다. 이 과정에서 필요할 경우 게임 데이터의 변경, 추가, 삭제 등이 
실시될 수 있으며, 이는 복구가 불가능하고 이에 관해서는 ‘머글’이 책임을 지지 않습니다.
다.	‘머글’은 베타 서비스 시, 오류사항의 발견과 서비스의 안정화를 위해, 게임이용자들이 사용하는 단말기의 시스템 사양 정보를 수집할 수 있습니다. 
이는 개인정보의 수집을 의미하지 않으며, 단말기의 사양 정보만을 확인하여 안정성 있는 서비스를 만들고자 함입니다.
라.	베타 서비스를 이용하는 게임이용자의 개인정보 및 기타 책임은 본 약관 제 8 조 (게시물의 관리), 제 10 조 (‘머글’ 계정 및 비밀번호 관리), 
제 18조(서비스 이용 제한)에 준하여 적용됩니다.
마.	베타 서비스를 이용하는 게임이용자는 게임의 고유정보를 ‘머글’의 허가 없이 상업적인 목적으로 무단 사용할 수 없습니다. 
이를 위반할 경우 이에 대해 ‘머글’이 민사상 손해배상이나 기타 법적인 조치를 취할 수 있으며, 관련 법규에 따라 법적인 제재를 받을 수 있습니다. 

제 7 조 (게시물에 대한 저작권)
가.	게임이용자가 홈페이지 내 게시한 게시물의 저작권은 게시한 게임이용자에게 귀속됩니다. 또한 ‘머글’은 게시자의 동의 없이 게시물을 상업적으로 
이용할 수 없습니다. 다만 비영리 목적인 경우 또는 전체 게임이용자들을 위해 게시물을 공유하는 것이 상당하다고 판단되는 경우에는 그러하지 아니하며, 이러한 경우 
‘머글’은 해당 게시물을 또한 홈페이지 내에 게재하여 사용(편집 사용 포함)할 권한을 갖습니다.
나.	게임이용자는 서비스를 이용하여 취득한 정보를 임의 가공, 판매, 양도, 전달하는 행위 등 포탈에 게재된 자료를 게임 목적 이외의 
목적으로 사용할 수 없습니다.
‘머글’은 게임이용자가 게시하거나 등록하는 홈페이지 내의 내용물, 게시 내용에 대해 제 8조 각 호에 해당된다고 판단되는 경우 사전통지 없이 삭제하거나 
이동 또는 등록 거부할 수 있습니다.
다.	‘머글’은 제 7조 ‘가’항의 이외의 방법으로 게임이용자의 게시물을 이용하고자 하는 경우에는 전화, 팩스, 전자우편 등을 통해 사전에 게임이용자의 
동의를 얻어야 합니다. 

제 8조 (게시물의 관리)
가.	‘머글’은 다음 각 호에 해당하는 게임이용자의 게시물이나 자료를 사전 통지 없이 삭제하거나 이동 또는 등록을 거부할 수 있습니다.
-	게임이용자 또는 제 3자를 모욕하거나 명예를 손상시키는 내용이거나 다른 게임이용자 또는 제 3자의 인격권, 저작권 등 기타 권리를 침해하는 내용인 경우
-	선량한 풍속 기타 사회질서에 반하는 내용 및 음란한 내용을 게시하거나 불법사이트 (음란, 도박 등)를 링크 시키는 경우 
-	게임이용자의 ‘머글’ 계정 또는 게임머니 등 사이버 자산의 매매에 관련된 내용인 경우
-	불법복제 또는 해킹을 조장하는 내용인 경우 
-	영리를 목적으로 하는 광고일 경우
-	범죄와 결부된다고 객관적으로 인정되는 내용일 경우
-	‘머글’에서 규정한 운영정책에 어긋나거나, 게시판 성격에 부합하지 않는 경우
-	기타 관계 법령에 위배된다고 판단되는 경우

제 9조 (캐시 혹은 캐시 사용 서비스)
가.	‘머글’에서 제공하는 서비스 중 일부는 캐시가 있어야 사용할 수 있습니다. 
나.	캐시를 충전(구매)하기 위해서 게임이용자는 ‘머글’이 정한 특정 결제수단 중 게임이용자가 원하는 결제 수단을 선택하여 충전(구매)할 수 있습니다.
다.	캐시 정책 
-	캐시 서비스를 이용(충전 및 구매 방법, 환불 등)하려는 게임이용자는 ‘머글’의 캐시정책을 따라야 합니다. 

제 10 조 (‘머글’ 계정 및 비밀번호 관리)
가.	‘머글’ 계정과 비밀번호에 관한 모든 관리 책임은 게임 이용자에게 있습니다
나.	회사는 게임 이용자의 ‘머글’ 계정에 의하여 제반 게임 이용자 관리업무를 수행하므로 ‘머글’ 계정은 변경할 수 없습니다.
다.	게임 이용자가 등록한 ‘머글’ 계정 및 비밀번호에 의하여 발생되는 사용상의 과실 또는 제 3자에 의한 부정사용 등에 대한 모든 책임은 해당 게임 
이용자에게 있습니다. 다만 회사에서 고의 또는 중과실이 있는 경우에는 그러하지 않습니다. 

제 11 조 (개인정보의 보호 및 사용)
가.	‘머글’은 관계 법령이 정하는 바에 따라 게임이용자의 ‘머글’ 계정, 게임 프로필 등을 포함한 게임이용자의 개인정보를 보호하기 위해 노력합니다. 
게임이용자 개인정보의 보호 및 사용에 대해서는 관련 법령 및 ‘머글’의 개인정보취급방침에 따릅니다.
나.	하기 각 호의 경우를 포함하여 관계법령에 따라 정부기관이나 공공기관에서 개인정보를 요청할 경우 ‘머글’에서는 개인정보를 제공할 수 있습니다. 
-	수사기관이나 기타 정부기관으로부터 정보제공을 요청 받은 경우
-	게임이용자의 법령 또는 약관의 위반을 포함하여 부정행위 확인 등의 정보보호 업무를 위해 필요한 경우
-	기타 법률에 의해 요구되는 경우
다.	‘머글’은 법률에서 특별히 허용되는 경우를 제외하고는 게임이용자의 별도 동의 없이 게임이용자 정보를 제3자에게 제공하지 아니합니다. 

제 12조 (정보의 제공)
가.	‘머글’은 게임이용자의 서비스 이용에 필요가 있다고 인정되는 각종 정보를 홈페이지 화면이나 전자 우편 또는 서신 우편 등의 방법을 이용하여 
게임이용자에게 제공할 수 있습니다.
나.	‘머글’은 서비스 개선 및 게임이용자에 대한 서비스 소개 등의 목적으로 게임이용자의 동의 하에 추가적인 개인 정보를 요구할 수 있습니다.
다.	‘머글’은 휴대폰/ARS 결제와 관련하여 게임이용자의 이의제기가 있는 경우 혹은 휴대폰/ARS 결제 중재센터의 요청이 있는 경우, 

문제 해결을 위해 필요한 범위에 한해 서비스와 관련된 게임이용자의 정보를 휴대폰/ARS 결제 중재센터(www.spayment.org) 및 
특정결재수단 구글(https://market.android.com),에 제공할 수 있습니다.

제 13조 (광고 게재 및 광고주와의 거래)
가.	‘머글’이 게임이용자에게 서비스를 제공할 수 있는 서비스 투자 기반의 일부는 광고 게재를 통한 수익으로부터 나옵니다. 
서비스를 이용하고자 하는 게임이용자는 서비스 이용 시 노출되는 광고 게재에 대해 동의하는 것으로 간주됩니다.
나.	게임이용자는 서비스 내에 게재되어 있거나, 본 서비스를 통한 광고주의 판촉 활동에 참여하는 경우 광고주의 해당사이트가 
‘머글’의 서비스와 무관함을 인식하고 게임이용자가 참여한 광고 사이트의 정책을 검토해야 하며, 
‘머글’은 게임이용자가 본 포탈 외의 타 사이트를 이용하여 발생하는 모든 손실 또는 손해에 대해 책임을 지지 않습니다. 

제 14 조 (이용 신청의 승낙과 제한)
가.	‘머글’은 제 5조의 규정에 의한 이용신청 게임이용자에 대하여 업무 수행상 또는 기술상 지장이 없는 경우에 원칙적으로 접수 순서에 따라 서비스 
이용을 승낙합니다.
나.	‘머글’은 서비스 이용신청이 다음 각 호에 해당하는 경우에는 승인을 거부할 수 있으며, 이미 승인된 경우에도 이를 철회할 수 있습니다.
-	타인의 명의, ‘머글’ 계정 또는 단말기를 이용하여 신청한 경우
-	부정한 용도로 본 서비스를 이용하고자 하는 경우
-	현행 법령 및 그 취지에 위배되는 목적으로 본 서비스를 이용하고자 하는 경우
-	영리를 추구할 목적으로 본 서비스를 이용하고자 하는 경우
-	본 서비스와 경쟁관계에 있는 고객이 ‘머글’의 이익을 저해할 목적으로 신청하는 경우
-	기타 이용신청고객의 귀책사유로 인하여 승인이 불가능하다고 판단되는 경우

제 3 장 계약 당사자의 의무
제 15 조 (‘머글’의 의무)
가.	‘머글’ 앱의 각종 데이터, 아이템 등에 대한 소유권과 지식재산권은 ‘머글’이 보유하며, 게임이용자는 ‘머글’ 앱 및 아이템 등을 이용할 권리만을 
갖습니다.
나.	‘머글’은 게임이용자로부터 제기되는 의견이나 불만이 정당하다고 인정될 경우에는 적절한 절차를 거쳐 즉시 처리하여야 합니다. 다만, 
즉시 처리가 곤란한 경우는 게임이용자에게 그 사유와 처리 일정을 통보하여야 합니다.
다.	‘머글’은 ‘머글’ 앱에서 게임이용자간에 발생하는 문제에 대하여는 개입하지 않습니다.
라.	‘머글’은 ‘머글’의 귀책사유 없이 설비에 장애가 생기거나 설비가 멸실 된 때에는 게임이용자에 대한 안정적인 서비스의 제공을 위하여 부득이한 
사유가 없는 한 지체 없이 이를 수리 또는 복구합니다. 
다만, 고의, 중과실이 없는 한 어떠한 책임도 부담하지 않습니다.
마.	‘머글’은 게임이용자가 이 약관 또는 관계 법령에 반하는 행위를 하는 경우, ‘머글’ 앱의 이용을 제한 또는 차단할 수 있으며, 
게임이용자는 이를 이유로 환급, 보상 등을 청구할 수 없습니다.
바.	‘머글’은 게임이용자가 ‘머글’ 앱 내에서 다른 이용자와 주고 받는 채팅 대화나 쪽지, 게시판 글 등을 저장할 수 있으며, 게임이용자는 이에 동의합니다. 
‘머글’은 저장된 채팅 대화, 쪽지, 게시판 글 등을 비정상적인 
‘머글’ 앱의 이용 제재나 게임이용자간 분쟁해결 등에 한하여 사용할 것이며 필요 최소한의 인원만이 이를 확인할 수 있도록 조치할 것입니다.
사.	‘머글’은 이 약관에 반하는 이름이나 명칭, 게시물, 쪽지 등을 사전 경고 없이 삭제할 수 있습니다. 

제 16 조 (‘게임 이용자’의 의무)
가.	게임이용자는 이 약관 및 관계 법령에서 정하는 경우를 제외하고는 1일, 24시간, 365일 ‘머글’ 앱을 이용할 수 있습니다.
나.	게임이용자는 이 약관에서 규정하는 사항과 기타 ‘머글’이 정한 제반 규정, ‘머글’이 공지하는 사항을 준수하여야 합니다. 
또한 게임이용자는 ‘머글’의 업무에 방해가 되는 행위, ‘머글’의 명예를 손상시키는 행위를 해서는 안됩니다.
다.	게임이용자는 자신의 단말기 및 ‘머글’ 계정을 관리할 책임과 주의의무가 있으며, 만약 제3자에게 이용자의 단말기 또는 
‘머글’ 계정을 이용하게 하는 경우 그에 대한 일체의 책임은 게임이용자가 부담합니다. 
라.	게임이용자는 단말기의 비밀번호 설정기능, 오픈마켓에서 제공하는 비밀번호 설정 기능 등을 통하여 제3자가 이용자의 단말기 또는 ‘머글’ 계정을 통하여 
‘머글’ 앱을 이용할 수 없도록 예방하거나, 제3자에게 ‘머글’ 앱을 이용하도록 하는 경우 해당 제3자의 이용행위를 관리, 감독하여야 할 의무가 있습니다.
마.	‘머글’이 방송통신위원회의 “오픈마켓 모바일콘텐츠 결제 가이드라인” 및 권고, 오픈마켓사업자의 결제 정책을 모두 준수한 경우, 
이용자는 제3자의 이용 및 결제를 이유로 ‘머글’에게 환급, 배상 등을 청구할 수 없습니다.
바.	게임이용자가 임의로 게임 탈퇴하는 경우, ‘머글’은 이에 대한 어떠한 보상이나 환급에 대하여도 책임을 지지 않습니다.
사.	게임이용자가 ‘머글’ 앱 내에서 In-App아이템을 구매하는 경우 오픈마켓에서 제공하는 결제수단을 통하여 In-App아이템 구매 금액을 결제하고 
그에 대한 대금을 성실히 납부하여야 합니다.
아.	이용자가 아이템을 모두 소진하였거나, 청약철회 및 환불을 할 수 없는 아이템인 것을 충분히 인지할 수 있었음에도 불구하고, [구글 플레이스토어], 
해외 마켓의 고객센터를 통해 환불 및 청약철회를 진행하여 회사가 승인하지 않은 환불 및 청약철회가 처리된 경우 이에 대해 회사가 민사상 
손해배상이나 기타 법적인 조치 및 영구정지를 취할 수 있으며, 관련 법규에 따라 법적인 제재를 받을 수 있습니다.
자.	게임이용자는 다음 각 호에 해당하는 행위를 하여서는 안되며, 해당 행위를 하는 경우에 ‘머글’은 게임이용자의 서비스 이용제한 및 
‘머글’ 계정삭제 또는 게임 탈퇴, 아이템 및 캐시의 회수 또는 삭제, 수사기관에 대한 고발조치 등 법적 제재 및 조치를 취할 수 있습니다.
-	다른 게임이용자의 단말기 또는 ‘머글’ 계정 등을 도용하는 행위
-	게임이용자의 ‘머글’ 계정을 타인과 거래하는 행위 
-	게임이용자가 게임 머니 등 사이버 자산을 타인과 매매하는 행위
-	‘머글’의 운영진, 직원 또는 관계자를 사칭하는 행위
-	‘머글’의 클라이언트 프로그램을 변경하거나, ‘머글’의 서버를 해킹하거나 웹사이트 또는 게시된 정보의 일부분 또는 전체를 임의로 변경하거나, 
‘머글’의 서비스를 비정상적인 방법으로 사용하는 행위
-	‘머글’ 프로그램 상의 버그를 악용하는 행위
-	정상적이지 아니한 방법으로 게임 머니 등 사이버 자산을 취득하는 행위
-	중개 거래사이트에서 아이템, 캐시, 계정을 구입하는 행위
-	타인의 휴대폰 결제 도용(대포폰)으로 취득한 판매자의 캐시를 구입하는 행위
위 사항에 해당하는 경우 ‘머글’은 게임이용자의 ‘머글’ 계정 정지 또는 게임 탈퇴, 아이템 및 캐시를 회수 또는 삭제 하는 등의 조치를 취할 수 있습니다.
-	서비스에 위해를 가하거나 서비스를 고의로 방해하는 행위
-	‘머글’의 사전 승낙 없이 서비스를 이용하여 영업활동을 하는 행위
-	중개 거래사이트에서 아이템, 캐시, 계정을 판매하는 행위
-	타인의 휴대폰 결제 도용(대포폰)으로 캐시를 판매하는 행위
위 사항에 해당하는 경우 ‘머글’은 게임이용자의 ‘머글’ 계정 정지 또는 게임 탈퇴, 아이템 및 캐시를 회수 또는 삭제, 수사기관에 고발 조치등을 
취할 수 있습니다.
-	본 서비스를 통해 얻은 정보를 ‘머글’의 사전 승낙 없이 서비스 이용 외의 목적으로 복제하거나, 이를 출판 및 방송 등에 사용하거나, 
제 3자에게 제공하는 행위
-	타인의 특허, 상표, 영업비밀, 저작권, 기타 지적재산권을 침해하는 내용을 전송, 게시, 전자우편 또는 기타의 방법으로 타인에게 유포하는 행위
-	심히 모욕적이거나 개인신상에 대한 내용이어서 타인의 명예나 프라이버시를 침해할 수 있는 내용을 전송, 게시, 전자우편 또는 기타의 방법으로 타인에게 
유포하는 행위
-	다른 게임이용자를 희롱 또는 위협하거나, 특정 게임이용자에게 지속적으로 고통 또는 불편을 주는 행위
-	‘머글’의 승인을 받지 않고 다른 사용자의 개인정보를 수집 또는 저장하는 행위
-	범죄와 결부된다고 객관적으로 판단되는 행위
-	이 약관을 포함하여 기타 ‘머글’이 정한 제반 규정 또는 이용 조건을 위반하는 행위
-	기타 관계 법령에 위배되는 행위

제 4 장 청약철회, 이용제한 및 계약해지
제 17 조 (청약철회 및 미성년자 결제 취소)
가.	‘머글’ 앱에서 판매되는 In-App 아이템은 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률 및 콘텐츠산업 진흥법 등 관련 법령에 따라 청약철회가 가능한 
것과 제한되는 것으로 구분됩니다.
청약철회가 가능한 In-App아이템의 경우, 게임이용자는 해당 In-App아이템 구매 후 7일 이내에 사용하지 않은 In-App아이템에 한하여 전화 또는 
이메일(1:1문의)등을 통하여 ‘머글’에 청약철회를 요청할 수 있습니다.
나.	다음과 같은 경우 In-App아이템의 청약철회가 제한됩니다.
-	구매 후 즉시 사용이 시작되거나 즉시 ‘머글’ 앱에 적용되는 In-App아이템의 경우
-	‘머글’ 앱의 정상적인 이용과정에서 획득한 In-App아이템의 경우
-	부가혜택이 제공되는 In-App아이템에서 해당 부가혜택이 사용된 경우
-	묶음형으로 판매된 In-App아이템의 일부가 사용된 경우
-	개봉행위를 사용으로 볼 수 있거나 개봉 시 효용이 결정되는 확률형 In-App아이템의 경우
-	청약철회를 미리 예정하고 구매하거나 구매와 청약철회를 상습적으로 반복하는 등 구매자가 청약철회 제도를 악용하는 것으로 판단되는 경우
-	기타 관계법령에서 청약철회를 제한하는 경우
다.	미성년자의 In-App결제가 법정대리인으로부터 처분을 허락 받은 재산의 범위 내인 경우 또는 미성년자가 사술 등을 사용하여 성년자로 믿게 한 때에는 
취소가 제한됩니다.
In-App아이템 구매자가 미성년자인지 여부는 In-App결제가 진행된 단말기 또는 신용카드 등 결제수단의 명의자를 기준으로 판단됩니다. 

제 18 조 (서비스 이용제한)
가.	‘머글’은 천재지변이나 국가 비상사태 또는 게임 운영의 심각한 변화 등 불가항력적인 경우가 발생 또는 발생이 예상될 때는 서비스의 전부 또는 일부를 
예고 없이 제한하거나 중지할 수 있습니다.
나.	나. 게임이용자가 제 17조에서 정한 게임이용자의 의무 조항을 어길 경우 ‘머글’은 해당 게임이용자의 ‘머글’ 계정 이용에 제한을 가할 수 있습니다. 
게임이용자가 이 약관의 내용 및 운영정책을 위반하여 이용 계약이 해지되는 경우에는 게임이용자가 가지는 유료 서비스, 캐시 등의 이용에 관한 권한 및 
유료 콘텐츠에 대한 사용 권한도 모두 박탈될 수 있으며, 
‘머글’은 이에 대하여 별도의 보상을 하지 않을 수 있습니다.
다.	게임이용자의 고의 또는 과실에 의해 이용자의 ‘머글’ 계정이 유출되어 게임이용자에게 서비스 이용상의 손해가 발생하거나 혹은 제 3자에 의한 
부정이용 등으로 게임이용자의 의무조항을 위반하여 ‘머글’ 계정 이용이 제한된 경우, 
게임이용자는 그와 관련하여 어떠한 보호도 받을 수 없습니다.
라.	게임이용자의 ‘머글’ 계정 관련하여 약관 위반에 직, 간접적으로 연루되거나 형법상의 범죄에 개입되어 있다고 객관적으로 판단되는 경우, 
머글’은 임시적으로 해당 ‘머글’ 계정의 이용 정지 등의 조치를 취하여 해당 ‘머글’ 계정을 조사할 수 있습니다. 
이에 대하여 게임이용자는 각 서비스 별 홈페이지 또는 전자우편, 1:1문의 등을 통해 ‘머글’에 이의신청을 할 수 있습니다.
마.	서비스 이용 제한과 관련한 상담 및 문의는 전화 또는 전자우편, 1:1문의로 접수하여 처리합니다.
바.	게임이용자가 본 약관에 의해서 게임이용자 가입 후 서비스를 이용하는 도중, 계속하여 1년 이상 로그인 하지 않은 경우, 
‘머글’은 별도 통지 없이 이용자의 게임이용자 자격을 상실 시킬 수 있습니다. 

제 19 조 (계약 해지)
가.	게임 이용자가 이용 계약을 해지하고자 하는 때에는 언제든지 탈퇴를 할 수 있습니다.
나.	‘머글’ 회원 정보를 이용하여 제공되는 서비스이므로, ‘게임 이용자’가 ‘머글’ 회원 자격을 상실하거나 ‘머글’ 회원 탈퇴 시 정상적으로 
‘서비스’의 제공이 이루어지지 않을 수 있습니다.
다.	게임이용자가 게임 별 탈퇴를 진행 할 시, 가지고 있던 모든 정보는 7일 동안 보존되며, 탈퇴 신청 후 8일 되는 날 초기화됩니다. 
이는 앱 내 화폐, 캐릭터, 그리고 아이템을 전부 포함 합니다. 게임 이용자는 탈퇴 신청 후 7일 이내 탈퇴철회가 가능합니다. 
단, 탈퇴철회는 계정 당 1회이며 고객센터를 통해서만 가능합니다.
라.	‘머글’은 게임이용자가 본 약관 제 14조, 제 16조, 기타 이 약관의 내용을 위반한 경우 이용 계약을 해지할 수 있습니다. 

제 5 장 손해배상 및 환불 등
제 20 조 (손해배상)
가.	서비스의 중단이 운영상의 목적에 의한 것으로서 사전에 공지되거나 천재지변 등 불가항력적인 사유나 게임이용자의 고의 또는 과실로 발생한 때에는 
보상하지 아니합니다.
나.	‘머글’은 서비스 운영기획 상 혹은 ‘머글’에 발생한 중대한 상황 등에 의해 서비스 전부를 중단할 필요가 있는 경우 30일 전에 홈페이지에 이를 
공지하고 서비스의 제공을 중단할 수 있습니다. 
게임이용자는 유료 콘텐츠 등의 유효기간이 경과한 이후 발생한 상기 서비스 중단에 대하여 서비스 제공의 요구나 서비스 중단에 대한 배상을 청구할 수 없습니다.
다.	게임이용자는 서비스의 이용과 관련하여 고의 또는 과실로 관계법령이나 이 약관의 규정을 위반함으로써 ‘머글’나 다른 게임이용자에게 발생시킨 
손해를 배상하여야 합니다.

제 21 조 (환불신청 및 절차)
가.	게임이용자는 이 약관에서 정하는 환급신청 사유에 해당하는 경우 ‘머글’에게 이 약관에서 정하는 바에 따라 환급을 신청하여야 합니다.
나.	게임이용자의 정당한 청약철회, 결제취소에 따른 환불요청을 받은 경우, ‘머글’은 이용자가 구매한 In-App아이템을 회수 또는 삭제하고 환불에 필요한 
서류 등을 접수한 날로부터 영업일 3일 이내에 환불 진행하며, 전자상거래 등에서의 소비자 보호에 관한 법률 등 관련 법령에 따라 
오픈 마켓 사업자에 대한 결제취소 요청 등 취소절차를 진행합니다.
다.	게임이용자가 구매한 In-App아이템에 대한 청약철회를 요청하였으나 해당 In-App아이템의 일부를 사용 또는 소비한 경우, 
‘머글’은 그 In-App아이템의 일부 사용 또는 소비에 의하여 이용자가 얻은 이익 또는 그 In-App아이템의 공급에 소요된 비용에 
상당하는 금액을 제외하고 게임이용자가 환불에 필요한 서류를 납부한 날로부터 영업일 3일 이내에 환불 등 필요한 환불절차를 진행합니다.
라.	게임이용자가 이 약관에서 정한 바에 따라 환불을 요청하시는 경우 팩스, 우편 등을 통하여 ‘머글’로 아래 서류를 제출하여야 합니다.
-	환불요청서
-	환불요청자의 본인 확인을 위한 서류
-	미성년자 및 법정대리인을 증명할 수 있는 서류(사본 가능, 미성년자 결제 취소의 경우에 한함)
마.	‘머글’ 앱의 구매를 위한 In-App결제는 오픈마켓사업자가 제공하는 결제방식에 따릅니다. 따라서 ‘머글’ 앱 In-App결제 과정에서 과오금이 발생하는 
경우 원칙적으로 오픈마켓사업자에게 환급을 요청하여야 합니다.
단, 오픈마켓사업자의 정책, 시스템에 따라 가능한 경우 ‘머글’이 오픈마켓사업자에게 필요한 환불절차의 이행을 요청할 수도 있습니다.
바.	선물하기 기능을 통하여 이루어진 In-App결제에 대하여는 구매한 In-App아이템에 하자가 있는 경우를 제외하고는 원칙적으로 환불 및 청약철회가 
불가하며, In-App아이템의 하자로 인한 환급은 선물을 보낸 게임이용자에 한하여 가능합니다. 

제 22 조 (‘머글’의 면책)
가.	‘머글’은 천재지변, 전쟁 및 기타 이에 준하는 불가항력으로 인하여 서비스를 제공할 수 없는 경우에는 서비스 제공에 대한 책임이 면제됩니다.
나.	‘머글’은 기간통신 사업자 또는 이동통신 사업자가 전기통신 서비스를 중지하거나 정상적으로 제공하지 아니하여 손해가 발생한 경우 책임이 
면제됩니다.
다.	‘머글’은 서비스용 설비의 보수, 교체, 정기점검, 공사 등 부득이한 사유로 발생한 손해에 대한 책임이 면제됩니다.
라.	‘머글’은 게임이용자의 귀책사유로 인한 서비스 이용의 장애 또는 손해에 대하여 책임을 지지 않습니다.
마.	‘머글’은 게임이용자가 사용하는 컴퓨터 및 휴대용 단말기 오류에 의해 손해가 발생한 경우, 또는 게임이용자가 ‘머글’ 계정 및 비밀번호 관리 등을 
부실하게 기재하여 손해가 발생한 경우 책임을 지지 않습니다.
바.	‘머글’은 게임이용자가 서비스를 이용하여 기대하는 수익을 얻지 못하거나 상실한 것에 대하여 책임을 지지 않습니다.
사.	‘머글’은 회사의 귀책사유로 인한 경우를 제외하고는 게임이용자의 게임상 사이버 자산(게임머니) 손실에 대하여 책임을 지지 않습니다.
아.	‘머글’은 게임이용자가 서비스를 이용하면서 얻은 자료로 인한 손해에 대하여 책임을 지지 않습니다. 또한 ‘머글’은 게임이용자가 서비스를 이용하며 
타 게임이용자로 인해 입게 되는 정신적, 물질적 피해에 대하여 보상할 책임을 지지 않습니다.
자.	‘머글’은 게임이용자 상호간 또는 게임이용자와 제3자간의 서비스를 매개로 한 분쟁에 대하여 개입할 의무가 없으며 이로 인하여 발생하는 손해에 
대하여 배상할 책임을 지지 않습니다.

제 23 조 (게임이용자에 대한 통지)
가.	‘머글’은 게임이용자에 대하여 통지를 해야 하는 경우 게임이용자가 해당 내용을 확인할 수 있는 홈페이지 공지, 전자우편, 인게임 쪽지, SMS 중 하나를 
선택하여 할 수 있습니다.
나.	나. ‘머글’은 불특정다수의 게임이용자에 대하여 통지를 하는 경우, 1주일 이상 홈페이지에 게시함으로써 개별통지에 갈음할 수 있습니다. 

제 24 조 (관할법원 및 준거법)
가.	이 약관에 명시되지 않은 사항은 전기통신사업법 등 관계법령과 상관습에 따릅니다.
나.	‘머글’의 유료 서비스 이용 게임이용자의 경우 ‘머글’이 별도로 정한 약관 및 정책에 따릅니다.
다.	서비스 이용으로 발생한 분쟁에 대해 소송이 제기되는 경우 서울중앙지방법원을 제1심 전속 관할 법원으로 합니다.

<부칙> (시행일) 본 약관은 2018년 07월 01일부터 적용됩니다.

English

These Terms of Service are governed and interpreted by the rights and obligations of "Muggle Mobile Service(Muggle) " and "Membership" and the responsibilities and obligations between "Company" and "Members". ", Provide other necessary matters.

Chapter 1. General
Article 1. (Definitions)
Definitions of terms used in the terms of use are as below.
A.	‘Service’ is a service we offer, it means individual or entire services using the Muggle member information we offer so that you can use ‘contents’(game item or game money purchased) in ‘mobile device’.
B.	”Game user” means a person who agreed to service use contract with us connecting service we operate through the Muggle account by agreeing to the terms for using service.
C.	“account” means account managing general information, game information including game user’s nickname.
D.	“Password” means a combination of letters and numbers which a user selected for protecting the rights and interests of a user to a game user’s nickname.
E.	In-App Purchase means an act of payment purchasing cash and game money in the app of the Muggle.
F.	“Open market” means user’s In-App Purchase in an app of Hunting Girls. “Open market business operator” means a Play Store-Google Inc. of business operator managing open market.
G.	“Withdrawal” means that the user cancels a game using contract.
H.	“Cash” indicates cyber money for purchase or use some charging services of those the Muggle offers when using mobile services.
Article 2. (Effect and Alteration of the Terms)
A.	These terms are applied to the app of the Muggle.
B.	These terms can be altered frequently within the range of related laws when it is necessary according to enactment/revision of concerning laws such as the bill on the protection of consumers in e-commerce, Cultural Industry Promotion Basic Act, Regulation of standardized Contracts Act.
C.	When these terms are altered, the Muggle notifies the effective date of the altered terms and the reason through the app of the Muggle or mobile website at least from 7 days (30 days in case of alteration of unfavorable or essential clauses) to the day before the effective date.
D.	When the Muggle expressed that it will regard the absence of expression of refusal during a defined period for acceptance as acceptance while notifying altered terms, we regard it as acceptance to the changed terms in case you do not indicate your intention of refusal accordingly.
Article 3. (Rules Except the Terms)
A.	Regarding particulars not specified in these terms and interpretation, we comply with intention of terms of each service, Framework Act on Telecommunications, Telecommunications Business Act, the law regarding the promotion of information and communication network use and protection of information, Juvenile Protection Act, Cultural Industry Promotion Basic Act, the bill on the protection of consumers in e-commerce, Regulation of standardized Contracts Act, guideline of protection of digital contents user set by Knowledge and Economy Minister, and other related laws of the Republic of Korea. 
B.	The rights and duties of charging services users can be guaranteed or limited on the basis of cash policy, and other policies set by the Muggle.
Chapter 2. Conclusion of Using Contract
Article 4. (Establishment of Service Use Contract)
A.	Game users should join the Muggle for applying use, and the basic particles about the join abide by the rules of the Muggle.
B.	Game uses should accept providing and using personal information necessary for service offer such as ‘e-mail’, ‘profile photo’, etc.
C.	When a game user clicks a button of ‘acceptance’ in app applying his use, it is considered as accepting these terms.
Article 5. (Service Use)
A.	Game users can download and use the app of the Muggle according to the terms and policies of each open market.
The terms and policies of each open market operator are applied to transactions or disputes between game users and each open market operator, the Muggle the Muggle does not intervene to transactions or disputes between game users and each open market operator and are not responsible for game users’ use of open market at all.
B.	When a game user downloads and installs the app of the Muggle in each open market and accepts on these terms, use contract between the game use and the Muggle is established according to these terms.
But using the app of the Muggle can be limited according to the technical, business, legal matter of the Muggle
C.	Except special reasons, the owner of cellular phone who downloaded the app of the Muggle is considered as a party of use contract of the app of the Muggle
D.	Game users should download the app of the Muggle after examining carefully guides marked and notified in each open market, technical particulars, price, cautions for using the app of the Muggle
E.	A customer who wants to join and use this service should own an account of the Muggle, and accept the privacy policy.
F.	In-App payment
-	The app of the Muggle includes function of In-App payment for purchase of cash items.
-	Game users should prevent In-App payment of the third party by using functions of setting password in cellular phone and open market, for the purpose of that, the Muggle applies module, library, etc for In-App payment which selected certification procedures open market offers to the app of the Muggle according to advice broadcasting communication committee and “Guideline of open market mobile contents payment”.
-	You can confirm history of cash items purchase or use on customer center 1:1(e-mail) quest.
Article 6.  (Service for the Purpose of Test)
A.	The Muggle can operate beta service for the purpose of test to the object of game users for a certain period before launching new service formally. We notify individually each object and period of test and related notes through notifications in the game.
B.	Beta service is not on business but a step checking development state of stability, etc. During the step, game data can be altered, added, deleted if necessary and restoration of those is impossible and the Muggle is not responsible for it.
C.	While beta service, the Muggle can collect system specification information of cellular phone game users use for finding faults and stabilizing services. This does not mean the collection of personal information, it’s for providing stable services checking only specification information.
D.	Personal information and other responsibilities of game users who use beta service adapt article 8(management of posts), article 10(Management of the Muggle account and password), article 18(limitation of service use)
E.	Game users who use beta service cannot use specified information of the game for the commercial purpose without permission of the Muggle In violation, the Muggle can demand damages on civil case and take other legal measures so the violator can receive legal sanctions according to related laws
Article 7.  (Copyright of Posts)
A.	Copy rights of posts which game users wrote in websites belong to game users who wrote. And the Muggle cannot use them for commercial use without permission of post writer. But for the purpose of noncommercial use or in case we decide that it is necessary to share the posts for the whole game users, we have authorities of publish (including editing) the posts in websites.
B.	Game users cannot use information gained using services for other purposes except game such as manufacturing, sale, transfer, deliver, etc.
C.	The Muggle should accept prior acceptance through phone, fax, e-mail, etc when it wants to use the posts of game users in methods except clause A. of article 7.
Article 8. (Management of Posts)
A.	The Muggle can delete or transfer or refuse register posts as below without prior notice.
-	Posts which insults other game users or the third party or damage their honors, or invade the personal rights, copyrights and other rights of other game users or the third party
-	Posts which include contents against the public policy or obscene, or have links to illegal sites (pornography, gambling)
-	Posts related to transaction of cyber assets such the Muggle account or game money
-	Posts which foster illegal copy or hacking
-	Post which is acknowledged involved in crime objectively
-	Posts which is out of the operation policy the Muggle ruled, or not suitable to the features of board
-	And other posts which is determined to be violent in related laws.
Article 9.( Cash or Cash Use Service)
A.	Some of services the Muggle provides are available only with cash.
B.	Game users can charge (purchase) cash by selecting one of payment means which the Muggle specified.
C.	Cash Policy
-	Game users are solely responsible for the management concerning The Muggle account and password.
-	The Muggle performs all the works of management of game users by game users’ the Muggle account so the Muggle account cannot change.
-	Game users are solely responsible for mistakes in using caused by the Muggle account and password which game users registerd, or illegal use by the third party. But they are not in case of intentional or heavy mistake by the Muggle.
Article 11 (Protection and Use of Personal Information)
A.	The Muggle makes an effort to protect personal information of game users, including game users’ the Muggle account, game profile according to related laws. Protection and use of personal information of game users abides by the Muggle privacy policy.
B.	The Muggle can provide personal information when a govern agency or a public agency requests according o related laws including cases below.
-	When investigation or other govern agency requests providing of personal information
-	When it is necessary for the works of information protection such checking game users’ illegal acts including violation of law or terms 
-	Other cases law requests
C.	The Muggle does not provid game users’ information without separate acceptance except in cases allowed specially in law.
Article 12 (Provision of Information)
A.	The Muggle can provide each kinds of information necessary for service use of game users to them by the methods of website screen, e-mail, or post.
B.	The Muggle can request additional personal information under game users’ acceptance for the purpose of improving services and introducing to game users.
C.	When game users make an objection or mobile phone/ARS payment arbitration center requests regarding mobile phone/ARS payment, The Muggle can provide game users’ information related services within the range necessary for solving problems to mobile phone/ARS payment arbitration center(www.spayment.org) and [specified payment means(https://market.android.com). 
Article 13. (Advertisement Insertion and Transaction with Advertiser)
A.	Some of bases of service investment to provide service to game users come from profit by commercials insertion. Game users are considered to accept on commercials insertion exposed while using services.
B.	When game users participate in promotion events of advertiser, they should understand the website has nothing to do with the Muggle service and review the policy of it. The Muggle is not responsible for all the loss or damage cause by using other websites except our portal.
Article 14 (Consent and Limitation of Appliance for Use)
A.	The Muggle makes it a rule to consent service use according to the order of appliance to game users applied for use defined in Article 5 if without any problem in performing works or in technology.
B.	The Muggle can refuse approval, or withdraw it even though approved already in case service use appliances are as below.
-	When game users applied using another person’s name, the Muggle account, or cellular phone
-	When game users are going to use these services for illegal use
-	When game users are going to use these services for purposes violated current law and its intention
-	When game users are going to use these services for commercial purposes
-	When game users in competition with these services apply for purposes of hindering profit of the Muggle
-	When we determine approval is impossible due to reasons attributable to the applied customer

Chapter 3. Duty of Contracting Parties 
Article 15. Duty of the Muggle
A.	The Muggle has ownership and intellectual properties of each kinds of data, item of the Muggle app, game users only has rights to use the app of the Muggle and items, etc.
B.	When opinion or dissatisfaction which game users raise is fair, The Muggle should treat them immediately going through proper procedures. But it is hard to treat promptly, the Muggle should notice the reason and treatment schedule to game users.
C.	The Muggle does not intervene to problems occurring between game users in app of the Muggle.
D.	When there occurs a problem in equipment or it is destroyed without the reasons not attributable to The Muggle, the Muggle amends or repairs it for the provision of stable service to game users as long as it has no reason to refuse. But as long as the Muggle has not intentional, heavy mistakes, it is not responsible for them at all.
E.	When game users commit acts violated these terms or related laws, the Muggle can restrict or block them from using app of the Muggle, and game users cannot ask for refund, compensation, etc for this reason.
F.	The Muggle can save chats, memos, posts game users communicate with other users in app of the Muggle, and game users should accept to it. The Muggle use saved chats, memos, posts for the limited purposes of restrictions on abnormal using app of the Muggle or solving disputes between game users, and take measures so that they can be disclosed to least people who need.
G.	The Muggle can delete names, posts, memos violated to these terms without prior notice.
Article 16. (Game User’s Duty)
A.	Game users can use the app of the Muggle 1 day, 24hours, 365 days, all the time except when set by these terms and related laws
B.	Game users should comply with rules these terms set and all the other regulations the Muggle made, and notifications the Muggle notified. And Game users should not do acts interfering works of the Muggle, damaging honor of the Muggle
C.	Game users have responsibilities and duty of care managing their own mobile phone and the Muggle account. When they make the third party use their own mobile phone and the Muggle account, they are entirely responsible for it.
D.	Game users have duties to prevent the third party from using the app of the Muggle through a cellular phone or the Muggle account by function of password setting in cellular phone, one which open market provides, etc.
E.	When the Muggle complied “guideline for open market mobile contents payment” and advice, payment policy of open market operator all, users cannot demand refund, compensation for the reason of third party’s use and payment to the Muggle.
F.	When game users arbitrarily withdraw from game, the Muggle is not responsible for any compensation or refund.
G.	When game users purchase In-App Item in app of the Muggle, they should do through payment means which open market provides and pay the amount faithfully.
H.	When a game user processes the refund and subscription withdrawal through the ‘google play store, customer center in overseas market, although exhausting his items or knowing the items are not available for subscription withdrawal and refund that the refund and subscription withdrawal not authorized by the company are settled up, the company can demand compensation for damages or take legal measures and permanent suspension and the user can receive legal sanctions according to related laws.
I.	Game users should not do acts below, in cases of those the Muggle can take legal sanctions and measures such as limiting service use of them and deleting the Muggle account or withdrawal from game, collecting or deleting item and cash, accusing them to investigation agency, etc
-	Illegal use of other game user’s cellular phone or the Muggle account
-	Transaction of the Muggle account with others
-	Trading cyber assets such as game money with others
-	Impersonation of managers, staff or person concerned
-	Acts altering of client program of the Muggle, or hacking server of lab or altering parts or whole of posted information, or using the Muggle service by abnormal method
-	Abusing bugs on the Muggle programs
-	Acquiring cyber assets such as game money by abnormal methods.
-	Purchasing item, cash, account in intermediary transaction site
-	Purchasing seller’s cash by abusing cellular phone payment of others.
In cases of those above, the Muggle can take legal sanctions and measures such as limiting service use of them and deleting the Muggle account or withdrawal from game, collecting or deleting item and cash, etc.

-	Harming service or intervening deliberately
-	Dealing by use of service without prior consent of the Muggle
-	Sale of item, cash, account in intermediary transaction site
-	Sale of cash by abusing cellular phone payment of others.
In cases of those above, the Muggle can take legal sanctions and measures such as limiting service use of them and deleting the Muggle account or withdrawal from game, collecting or deleting item and cash, etc.

-	Copying information acquired through these services for purposes except service use, or using it for publication and broadcasting, or providing it to the third party without prior consent of the Muggle
-	Circulating information invading patent, trademark, trade secrets, and other intellectual properties of others by methods of transmitting, posting, e-mail, etc
-	Circulating information which is so insulting or concerning privacy so that it can invade honors or privacy of others by methods of transmitting, posting, e-mail, etc
-	Acts ridiculing or threatening other game users, or giving somebody pain or inconvenience constantly
-	Collecting or saving other users’ information without permission of the Muggle
-	Acts objectively determined to be involved in crime
-	Violation of all the rules or use conditions the Muggle set including these terms
-	Other violations to related laws

Chapter 4. Subscription Withdrawal, Use Limitation and Contract Cancel
Article 17. Subscription withdrawal, Cancel of Minor’s Payment
A.	In-All items sold in app of the Muggle fall into two categories, one available in withdrawal and the other limited in withdrawal according to the Bill on the Protection of Consumers in E-commerce, etc and Cultural Industry Promotion Basic Act
For the In-App Items available in subscription withdrawal, game users can request withdrawal only In-App items not used to the Muggle through phone or e-mail(1:1quest) after purchasing the In-App items.
B.	Subscription withdrawal of In-App items is limited in cases as below.
-	In-App items which begins to be used or applied or the app of the Muggle immediately after purchase
-	In-App items acquired in normal use of the app of the Muggle
-	In In-App items with additional benefits, the additional benefit are used
-	When some of In-App items which are sold by a type of bundle are used
-	In-App Items which are types of probability that the opening of can be considered as use, or the effectiveness is determined when opening
-	Purchaser is determined to abuse the subscription system such as purchasing on the prior prearrangement of subscription withdrawal or repeating purchase and subscription habitually
-	When subscription withdrawal is limited in related laws
C.	When minor’s In-App payment is within the range of properties allowed to dispose by his legal representative or a minor treated somebody to believe him adult, the subscription withdrawal is limited.
Whether purchaser of In-App items are minors or not is determined by nominee of payment means such as cellular phone or credit card by which payment was processed.

Article 18. Limitation of Service Use
A.	The Muggle can limit or suspend some or all of services when natural disasters or national emergency, or severe changes of game management, etc are occurred or predicted to occur.
B.	When game users violate duties set in article 17, the Muggle can limit use of their account of Muggle.
C.	When damages in game user’s using services due to leakage of the Muggle account caused by their  intention or mistake, or suing the Muggle account is limited since they violated duties of game users by illegal use of the third party, the game users cannot be protected concerning them.
D.	When a game user’s account is determined objectively to be involved in violation of the terms directly and indirectly or connected in crime on criminal law, the Muggle can take measures of suspending the use of the Muggle account and investigate it. The game users can raise formal objection through websites of each service or e-mail, 1:1 quest to the Muggle in respondence.
E.	Counseling and quest concerning limitation of service use is received and dealt with through phone or e-mail, 1:1 request.
F.	When a game user has not logged in services for more than 1 year continuously after joining and using services by these terms, the Muggle can deprive him the qualification of game user without any notice.
Article 19.  (Contract Cancel)
A.	Game users can withdraw from game whenever they want to cancel a use contract.
B.	When Game users lose qualifications of the Muggle member or withdraw from it, ‘services’ may not be provided because the services are offered using member information of the Muggle.
C.	When a game user processes the withdrawal from each game, all the information he has is preserved for 7 days, and they are reset on the 8th day after withdrawal.
D.	This is applied to all the currencies, characters, and the items. A game user can cancel withdrawal within 7 days after applying withdrawal. However, canceling withdrawal is only permitted 1 time per each account through customer center.
E.	The Muggle can cancel use contract when a game user violates the article 14, 16 and other particulars of these terms.

Chapter 5. Damage Compensation and Refund
Article 20. (Damage Compensation)
A.	When services are suspended by notice prior for the purpose of management or by the reasons of force majeure such as disaster or game user’s intention or mistake, we do not compensate for the suspension.
B.	The Muggle can suspend provision of services after notification on websites before 30 days when it is necessary for the reasons of planning service management or serious situations.
A game user cannot demand provision of services or compensation for the suspension of services concerning the above service suspension which occurred after the valid date of charging contents, etc.
C.	. A game user must compensate for damage he brought to the Muggle or other game users by his intention or mistakes, or violation of these terms concerning service use.

Article 21.(Refund appliance and procedures)
A.	A game user should apply refund to the Muggle according to these terms in case it is relevant to the reasons of refund appliance set by these terms.
B.	When a game user demanded refund according to the right subscription withdrawal, payment cancel, the Muggle collects or deletes In-App items which a game user purchase, and processes the refund within 3 working days since the day it received the documents for refund, etc, processes the cancel procedures such as request open market operator payment cancel according to related laws like the Bill on the Protection of Consumers on E-commerce.
C.	When a game user requested the subscription withdrawal from the In-App items he purchased but he used or consumed some of them, the Muggle processes necessary procedures such as refund within 3 working days since the day it received the documents for refund, except the amount equivalent to profits the game user gained by using and consuming some of the In-App items or the expenses used for supplying the In-App items.
D.	When a game user requests the refund according to these terms, eh should submit documents below to the Muggle by fax, e-mail, etc.
-	Refund request paper
-	Documents for identification of the person who asked refund
-	Documents verifying a minor and representative (copy is available only in case of cancelling payment by minors)
E.	In-App payment for the purchase of the app of the Muggle is according to the method which open market operator provides. So when mistaken payment is occurred in the process of In-App payment of the the Muggle app, a game user should request refund to open market operator.
However, the Muggle can request the open market operator to perform the necessary refund procedures when it is possible according to the policy, system of open market operator.
F.	For the In-App payment made through the function of presenting gift, refund and subscription is impossible as a rule except in cases there are faults in purchased In-App Items. Refund for the reasons of faults in In-App Items is limited to a game user who presented gift.

Article 22. (Immunity of the Muggle)
A.	The Muggle is immune from the responsibility to providing services when it cannot offer services due to natural disaster, war, and other equivalent force majeure.
B.	The Muggle is immune from the responsibility for damage caused by a key telecommunication business operator or a mobile carrier suspending or not offering properly telecommunication services.
C.	The Muggle is immune from the responsibility for damage caused by unavoidable reasons such as repair, exchange, regular examination, construction, etc of equipments for the use of service.
D.	The Muggle is immune from the responsibility for obstacle or damage caused by reasons attributable to a game user.
E.	The Muggle is immune from the responsibility for damage caused by faults of computer and cellular phone s game user uses or caused by a game user’s careless management of the Muggle account and password.
F.	The Muggle is immune from the responsibility for failing to get profits which a game user uses services to expect or lost them.
G.	The Muggle is immune from the responsibility for the loss of a game user’s cyber money on game (game money) except for the reasons attributable to the company.
H.	The Muggle is immune from the responsibility form damage caused by material a game user got using services. And The Muggle is immune from the responsibility for compensation to mental, material damage which a game user got using services due to other game users.
I.	The Muggle does not have a duty to intervene disputes on services between game users or between game user and the third party is immune from the responsibility and is not immune from damage caused by that.

Article 23. (Notification to Game User)
A.	When the Muggle has to notify to game users, it can select one of notification on websites, e-mail, in-game memo, SMS which game users can check.
B.	When the Muggle notifies to unspecified mass of game users, posting on websites for more than a week can substitute individual notifications.

Article 24. (Jurisdiction and Governing Law)
A.	Particlulars not expressly stated in these terms are according o related laws and business custom such as Framework Act on Telecommunications, etc.
B.	When it comes to the game users using charging services, it complies with the terms and policies which the Muggle set separately.
C.	When a lawsuit is raised on dispute caused by service use, the Seoul Central District Court’ is the competent court exclusive for the first trial.

< Additional clause> (Enforcement date) These terms are applied from 01th 07 2018.